کوله پشتی کوهنوردی

ساخت وبلاگ

نحوه‌های تمرینی مختلفی وجود داراست، کوله پشتی کوهنوردی ولی ضابطه ۸۰/۲۰ یک کدام از دوست داستنی‌ترین آنهاست. این ضابطه می‌گوید که ۸۰ درصد از تمرینات هفتگی شما می بایست با شدت نادر تا میانگین و حدود ۲۰ درصد با شدت میانگین تا زیاد صورت بپذیرد. این قاعده ای میباشد که نسبتاًً همگی دوندگان نابغه، دوچرخه سواران، شناگران، ورزشکاران سه گانه و دیگر ورزشکاران استقامتی در سراسر دنیا از آن تبعیت می نمایند. ولی چه‌طور می قدرت شدت دویدن را گزینش کرد؟ ۸۰ درصد وسعت تمرین شما حقیقتاً چه شکلی میباشد؟ آیا ضابطه ۸۰/۲۰ برای دوندگانی که فاصله مقداری میدوند نیز انجام می‌شود؟ ما به همگی این سؤالات و مورد ها دیگر جواب می‌دهیم تا مسائل را پر‌نور کنیم تا بتوانید به صورت مؤثر این ضابطه را در تمرینات خویش جاری ساختن نمائید. با موج کوه همپا باشید.

فهرست محتوا  اکران 
۸۰ درصد چقدر میباشد؟
اکثری از دوندگان ممکن میباشد پندار نمایند که ۸۰ درصد تمرینات خویش را با شدت نادر تا میانگین ​​اعمال میدهند، ولی اکثر آن‌ها احتمالاً اینطور نیستند. در حقیقت، یک دونده رقابتی تفریحی میانگین ​​احتمالاً تمرینات خویش را حدود ۵۰/۵۰ تقسیم می نماید. استدلال این فرمان دوگانه میباشد، چون اکثری از دوندگان تماماً از سرعت سهل وآسان یا این که میانگین ​​​​دور اندیشی ندارند، و همینطور حقیقتاً به وسعت دویدن هفتگی خویش دقت نداشته و بر پایه ی آن به حساب آوردن نمی‌کنند.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 115 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:40

در سربالایی های ملایم یا این که کوله پشتی کوهنوردی نسبتا هموار میتوانید از طریق اسکی بازان کراس کانتری سرمشق بگیرید و با استعمال از باتوم خویش را به جلو هل دهید. این فعالیت با کاشتن باتوم پشت پای عقبی – در شرایطی که پا و باتوم هم راستا می‌باشند – اعمال می‌گردد. در‌این‌حالت‌ بازو مانند یک شیوه رفتن ساده جنبش کرده و به عقب فشار می‌آورید.

اما این شم یا این که به لحاظ به طور کاملً مشابه اسکی بازان نوردیک وجود ندارد که تخت گاز روی اسکی روی برف می لغزند. از جمله، کوشش نباید سبب ساز خستگی دورازشوخی در بازوها و به ویژه ماهیچه ها پشت بازوی شما خواهد شد. ولی هزاران فشار خفیف در زمان یکسری مایل به معنای وزن شایان توجه و تجمعی میباشد که از عضله‌ها پا و پشت شما برداشته میگردد. کوهنوردانی که از این تکنیک به کار گیری می نمایند متوجه فایده وری انرژی به دست آمده خواهند شد.

خرید گونه های باتوم از موج کوه
۴. استعمال از باتوم در مسیرهای پرشیب
در صعودهای شیب دار، باتوم ها را به صورت متناوب در مقابل خویش بکارید، بازوهای خویش را مانند هنگام پیاده روی در زمین های ملایم تاب دهید (بازوی راست به جلو با پای چپ، بازوی چپ با پای راست). ولی هر باتوم را به اندازه ای مجاورت بکارید که آرنج شما خم گردد، به نحوی که بتوانید به حایل میله توکل دهید تا یه خرده اهرم افزایشی به دست آورید. یک بازوی بی واسطه اهرم متعددی را به باتوم منتقل نمی نماید.

۵. به کارگیری از باتوم در فرودهای پرشیب
در فرودهای شیب دار – چه در مسیر و چه در فارغ مسیر – از باتوم ها برای تعادل و کاهش تأثیرات کم شدن مداوم استعمال نمائید. این دو تکنیک را بسته به شیب زیاد استعمال فرمائید.

۶. استعمال از باتوم در زمستان
در زمستان به جهت سرمای هوا، به کار گیری از باتوم به جهت کاهش جریان خون به دست ها سبب می گردد در دستهایتان شم سردی داشته باشید. از راهکارهای ذیل برای خودداری از سرد شدن دست ها در فصل‌زمستان هنگام باتوم زنی سود بگیرید:

از باتوم هایی به کار گیری نمائید که در تحت مجموعه و روی بدنه دارنده اسفنج می باشند. در‌این‌حالت‌ دستتان با بدنه فلزی واکنش نخواهد کرد. در صورتیکه که باتوم شما فاقد اسفنج در پایین مجموعه باشد، می‌توانید از نوارپیچ کردن امداد بگیرید.
طول باتوم را به خصوص در هنگام ترفیع چندین سانتیمتر کوتاه خیس تهیه نمایید. در این حالت جریان خون به سمت دست ها بهبود خواهد یافت.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:00

این سبک زیرانداز کوهنوردی موقعیت ترکیبی داراست. کوله پشتی کوهنوردی با مفتوح کردن والو فوم داخل آنان گشوده گردیده و منجر میشود که به صورت اتومات هوا به باطن برود. بعضا از این مدلها برای کوله کشی و مدلهای دیگر برای کمپهای ماشینی تشکیل‌شده اند.

مزایای زیرانداز خویش-بادشونده کوهنوردی
این سبک ریلکس میباشد و به نیکی گردآوری می‌گردد. عایق بندی خیلی خیر دارا‌هستند. معیار نرمی را می قدرت با افزودن و نادر کردن باد تهیه کرد. اینها معمولا از مدلهای بادی با دوام خیس می باشند.

معایب زیرانداز خویش-بادشونده کوهنوردی
از گونه های زیرانداز کوهنوردی فومی گرانتر و سنگینتر میباشند. به اندازه زیراندازهای بادی هم گردآوری نمیشوند. این مدلها هم احتمال شکاف شدند دارا‌هستند.

فوم های سلولی

این مدلها از گونه های ابتدایی زیرانداز کوهنوردی می‌باشند که از فوم فشرده ساخته میشوند. شرایط کنگره ای اینها سبب ساز میگردد که هوا هم تحت عنوان یک عایق ، نقش خویش را تاحدودی داشته باشد.

موافقان
این مدلهای ارزانتر، مدل، مقاوم، و قابل به کار گیری در کل حالت می باشند. ما یحتاج وجود ندارد نگران ترک شدن آنان باشید. میتوانید از این نوع پدها به طور دوبله هم برای آسایش بیشتر به کار گیری فرمایید.

معارضان
راحتی این مدلها کمتر میباشد. اینها کم آب خیس می‌باشند و گاها هم حجیم می‌باشند.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 218 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:54

در سال ۱۹۹۴، نوئل کرین، پل پریچارد، استیو کوله پشتی کوهنوردی کوینلان و جوردی توساس ساختمان بلند شمالی کوه آسگارد را ترفیع کردند. این ترفیع فوق العاده مشقت بار در جزیره بافین کانادا، قبل از آن، کوهنورد افسانه ای داگ اسکات را باخت داده بود. این تیم جوان البته مجرب چطور پیروز به‌این ترفیع شدند؟

کوه های جزیره بافین
کنار دریا شرقی ناهموار جزیره بافین کانادا دارنده بلندترین صخره های عالم میباشد. بلندترین فراز کوه اودین (۲۱۴۷ متر)، بعداز آن کوه آسگارد (۲۰۱۵ متر)، قله کیاجیویک (۱۹۶۳ متر)، آنگیلااق (۱۹۵۱ متر)، کیسیمنگیو(۱۹۰۵ متر)، اوکپیک (۱۸۰۹ متر)، قله باستیل (۱۷۳۳ متر) قرار دارا‌هستند. به کوه کوه تول (۱۷۱۱ متر)، آنگنا (۱۷۱۰ متر) و کوه ثور (۱۶۷۵ متر) نیز می قدرت اشاره نمود. همینطور حوزه‌ دیگری در شمال با صخره های قدری ک ارتفاعتر ولی به به عبارتی اندازه در کلاس جهانی در سم فورد فیورد وجود دارااست، جایی که دیواره ها مستقیماً از اقیانوس استارت میگردند.

به صورت خلاصه، شرق بافین حیطه کوهستانی شگفت انگیزی را ارائه می‌دهد.

ترفیع طبیعی در آب و هوای بد در جناح غربی ساختمان بلند شمالی کوه آسگارد، ۱۹۹۴. عکس: پل پریچارد
کوه آسگارد – ۲۰۱۵ متر
کوه آسگارد در درون دریا، در پارک ملی Auyuittuq، در جنوب شرقی جزیره بافین قراردارد. این کوه دو ساختمان بلند سنگی استوانه‌ای گران قدر دارااست، ساختمان بلند جنوبی و ساختمان بلند شمالی پاره ای برتر، «مانند دو پشته دودکش اره‌گردیده». ساختمان بلند های دوقلو از روش یک زین به هم متصل می گردند.

در سال ۱۹۳۴، پاتریک داگلاس بیرد، کشف کننده بریتانیایی، گرینلند و شمال شرقی جزیره بافین را جستجو کرد. در سال ۱۹۳۸، وی به جزیره بافین رجوع، البته یار و همدم خویش رینولد بری را از دست بخشید که طوفانی او‌را به غعر دریا پیروزی.

پژوهشگران بنیاد پژوهش ها آلپ سوئیس، به رهبری پاتریک داگلاس بیرد، اولی ترفیع از قله شمالی کوه آسگارد را در سال ۱۹۵۳ اجرا دادند. آنان از سمت شرق ترفیع کردند، آن گاه از دربین برف ها و تیغه های سنگی عبور کردند و به زین در میان دو قله رسیدند. . آنان بعد از آن به قله شمالی دست یافتند.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 233 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:01

کیت بقای کوهنوردی چیست و چه کاربردی داراست؟ کوله پشتی کوهنوردی مراد از کیت بقا به عبارتی کیف نجات میباشد که یکی لازمات ضروری هجرت برای اشخاصی میباشد که قصد گام گذاشتن به طبیعت دیده نشده را دارا هستند. ابزار قرار گرفته درین کیت بستگی به نوع حوزه‌‌ای داراست که به آن مهاجرت می کنید.

این کیت ها به طور مهیا در فروشگاههای اثاثیه کمپینگ و کوهنوردی عرضه میشوند. از آنجایی که امکانات کیت نجات در خانه کلیه اشخاص یافت میشود ما درین نوشته‌ی علمی قصد داریم طریق ایجاد کرد کیت بقای منحصربه‌فرد شغل کوهنوردی را با وسایل ارزان به شما فراگیری دهیم.

بیشتر بدانید: وسایل مایحتاج برای کوهنوردی در فصل‌زمستان

خصوصیات کیت بقای کوهنوردی


اولی مشخصه ایی که یک کیت بقای کوهنوردی باید داشته باشد سایز خرد و وزن مدل میباشد. این بدان مفهوم میباشد که فقط چیزهایی که از عنایت متعددی بهره مند میباشند را بایستی درین کیت قرار بگیرند.

مجموعاَ امکانات کیت بقا در ۵ مجموعه آب، خوراک، دارو، ابزار نماد دهی و بقیه وسایل ضروری قرار میگیرند.

اثاثیه کیت نجات، ابزاری می‌باشند که هیچ جایگزینی برایشان در میان وسایل کوهنوردی نیست و برای بقا و دوام آوردن در طبیعت ضروری میباشند.

برای بسته بندی این کیت می بایست لوازمی را که در مرتبه دوم التفات قرار دارا هستند و استحکام بیشتری دارا هستند را در لایه زیرین قرار دهید. بعد از آن لوازمی که مداقه بیشتری دارا هستند را روی آن ها بگذارید تا دسترسی سریعتری به آنان داشته باشید.

کیف یا این که باکس ای که برای تشکیل داد کیت بقا در لحاظ می‌گیرید باید بادوام بوده و در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد.

این کیت بایست به راحتی قابل حمل بوده و یا این که حتی قابلیت و امکان اتصال به تن شما‌را داشته باشد.

وزن کیت نجات نباید از ۷۰۰ گرم بیشتر خواهد شد.

وسایلی که حجیم می‌باشند را میتوانید مستقیماً داخل کوله کوهنوردی قرار دهید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 107 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:59

خبرنامه های کوله پشتی شایسته ترین سخن را زده اند : کوله پشتی کوهنوردی “ کوله پشتی های زنانه صرفا در رنگ ها، نسبت به کوله های مردانه تفاوت ندارند.” این کوله پشتی ها برای تناسب با آناتومی زنانه پباده سازی گردیده اند ، برای مثال بندها روی باسن اریب خیس و حایل های روی دوش نیز نازک خیس می‌باشند . اگرخانم می‌باشید و در اتتخاب کوله پشتی خویش به اختلال برخورده اید ما به شما کوله پشتی های اختصاصی بانوان را سفارش می‌کنیم.

ویژگــــی هــــایی که بـــاید در نــــــظر بگـــــیرید :
پیش از خرید، خلال تناسب و سایز، خصوصیت های منحصربفرد هر کوله پشتی را نیز آیتم نظارت قرار دهید. درین نصیب به برخی از این تجهیزات می‌پردازیم.

– کوله های اسکلت دار + فاقد اسکلت :

برخی از کوله پشتی ها معمولا با یک اسکلت داخلی و یا این که یک چارچوب صفحه ای مدل وزن پباده سازی می شوند تا در بارگیری ها زیاد امکانات، سفت و مستحکم خیس باشند . این سبب ساز هنگفت خیس شدن کوله پشتی می‌شود ولی شایسته ترین کوله پشتی های کوهنوردی برای ترفیع های هنگفت ، همین کوله پشتی های اسکلت دار می‌باشند . البته چنانچه درپی یک کوله پشتی فشرده و مدل وزرن میباشند که بتوانید آن را در سفرهای بلندمرتبه خیس در چمدان خویش جا دهید ، کوله پشتی فاقد اسکلت شایسته ترین تعیین برای شما می‌باشند.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:23

کوله پشتی کوهنوردی یک کدام از کوله پشتی کوهنوردی مهم ترین ابزارها برای کوهنوردی حرفه‌ای است. شاید بگویید که با یک کوله ‌پشتی بی آلایش هم می اقتدار امکانات مرتبط با کوهنوردی را حمل نمود و شاید برای عده ای که به طور ساده و تفریحی کوهنوردی می‌ نمایند این شغل اعمال شدنی باشد.

 البته برای اشخاص رشته ‌ای  به ‌هیچ‌ وجه قابلیت‌ پذیر وجود ندارد و در حالتی‌که می ‌خواهید یک کوهنوردی فن ‌ای داشته باشید و آحاد تجهیزاتی که نیاز دارید هم پا شما باشد می بایست یک کوله پشتی کوهنوردی ماهر داشته باشید.

 پس عالی میباشد پیش از خرید آن اطلاعاتی درمورد کیف کوله پشتی کوهنوردی داشته باشید تا بتوانید مبتنی بر با نیازی که دارید کیف متبوع خویش را خریداری فرمایید. به صورت نمونه اینکه کیف دارنده جیب های گوناگون باشد تا اسباب و اثاث شما داخل آن مکان بگیرد، بندهای مستحکمی داشته باشد تا در وسط خط مش پاره نشود و با دقت به ای‌که اکثر کیف کوله پشتی ‌های کوهنورد گران می باشند می بایست به‌این موردها اعتنا ویژه‌ ای نمود تا هزینه ای که پرداخت می‌کنیم هدر نرود.

کوله پشتی ورزشی فوروارد FCLT320
نکات و موردها اول برای گزینش کوله پشتی های کوهنوردی
برای اعمال هر عمل حرفه‌ای نیاز میباشد که اثاثیه ماهر مربوط به آن شغل را دارا باشیم تا بتوانیم به شایسته ترین نحو و به طور تخصصی سوای اینکه فشاری به تن وارد نماییم شغل را اعمال دهیم. کوهنوردی یک فعالیت بسیار ماهر است که نیاز داراست اسباب و اثاث خاص و شمخصی یاور شما باشد تا بتوانید فارغ از ساخت‌و‌ساز فشار و شم سنگینی ناشی از حمل کیف کوله و بارهای باطن آن کوه پیمایی خویش را جاری ساختن دهید. پس بسیار خوب می‌گردد که یک کیف متناسب و رشته یا این که را گزینش فرمائید تا در مسیر برای شما مانند یک استدلال کننده باشد تا عاملی مزاحم و هنگفت و دست و پا گیر.

پس عالی میباشد برای تعیین و خرید کوله کوهنوردی نیاز میباشد یک سری نکات را بدانید و آن‌ ها رعایت نمایید. در واقع وجود این نکات میباشد که که سبب ساز می ‌خواهد شد در میان کوله‌ پشتی ‌های بی آلایش و کوله های کوهنوردی رشته‌ ای تفاوتی ساخت‌و‌ساز خواهد شد. در پی به چندین آیتم از این ویژگی ها اشاره خوا‌هیم نمود و آن‌ ها را به‌ طور بدون نقص برای شما توضیح خوا هیم اعطا کرد.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:42

در شرایطی که چه برای یک کوله پشتی برای کوله پشتی کوهنوردی گشت های روزمره ریلکس بودن آن اصلی میباشد، با این درحال حاضر این مورد به نسبت دیگر اوقات چندان التفات ندارد. همینطور در گردش های روزمره تان معدود پیش میاید که بخواهید وسایلی هنگفت وزن را حمل فرمایید. بدین ترتیب تعیین یک کوله پشتی مدل از بین اشکال کوله پشتی مو جود در بازار برای گشت و گذار قادر است تعیین مدبرانه ای باشد.

گنجایش ایده آل: ۱۰ تا ۲۵ لیتر

خصوصیت های مناسب:

جیب های مازاد برای عینک آفتابی و دیگر اثاثیه
جیب کناری برای بطری آب
مدل وزن بودن کوله پشتی
دارا بودن زمان معدود
ظاهری قشنگ

کوله پشتی روزمره برای فعالیت
بخش اعظمی از کوله پشتی هایی که در ابتدا آورده شد، می‌توانند تحت عنوان یک کوله پشتی برای فعالیت نیز به کار گیری شوند. همینطور بخش اعظمی از کوله هایی که برای ورزش های هوازی پباده سازی می‌شوند محلی برای جاسازی لپ تاپ نیز دارا هستند. با این درحال حاضر داشتن کوله پشتی اختصاصی لپ تاپ و دیگر وسایل برقی و الکترونیکی تان میتواند خاطر شما‌را بابت سلامت ماندن و حمل آنان ریلکس نماید. همجنین ظاهری همگی پسند داشته باشد.

گنجایش ایده آل: ۲۰ تا ۳۰ لیتر

خصوصیت های مناسب:

محل جاسازی لپ تاپ
جیب کناری برای بطری آب
جیب های سازمان دهنده در باطن کوله
ظاهری شیک

انوع کوله پشتی: کوله پشتی والا تعدادی روزه
این سبک از گونه های کوله پشتی ها برای عده ای تهیه و تنظیم میشوند که به‌دنبال ماجراجویی های بزرگتر میباشند و میخواهند دست کم یک شبانه روز را در گوشه و کنار ببیرون و طبیعت بگذرانند. در فیض می بایست برای آحاد وسایل مایحتاج خویش دور و بر در کوله داشته باشند. همان گونه که به کارگیری های روزمره از هر کوله پشتی گوناگون میباشد، بسته به نیاز شما برای فضاها، وضعیت متعدد استعمال از کوله پشتی و ترجیحات شما سبک های متنوعی را پیدا خواهید کرد. گنجایش این نوع کوله پشتی از ۴۰ لیتر تا حدود ۸۵ لیتر متعدد خواهد بود.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:25